Dagbog – Florida/NY – d. 20. Aug – 13. Sep 2011

Lørdag d. 20. August

Op kl. 03.52, (efter kun 3 timers søvn) da vores vores søde nabo Anja stod og bankede på døren.

Vi havde været ovre med nøglen til huset igår, og Anja sagde at nu når hun vidste hvornår vi skulle op (03.30) og afsted, så skulle hun nok vågne, og vi sagde til hende at så måtte hun godt lige tjekke om der var lys, ellers måtte hun gerne komme og vække os.

Hun kom faktisk og vækkede os!!! Ved ikke om vækkeuret ikke havde ringet, eller om vi ikke havde hørt det, men vi blev da noget rundt på gulvet da hun stod og bankede på!!!

Lidt forsinkede kom vi afsted mod Aalborg, men vi var stadig i god tid, så alt gik okay, og vi kom afsted mod Amsterdam 06.25 som planlagt.

Ankomst til Amsterdam lidt før 07.50 som var planlagt, for så at finde ud af at vores fly til Atlanta 10.50 er usat til 12.00!!! ØV BØV! – og da mest fordi at så når vi nok ikke den videre flyver til Miami. Vi har snakket med KLM og de siger at der flyves ofte mellem Atlanta og Miami, så vi skal nok komme derned idag!

STATUS kl. 09.14: Vi sidder nu i lufthavnen og skal vente til kl 12 med at komme afsted. Har lige købt en kaffe + brownie/applepie hos Starbucks 🙂 – og venter…..

——-

Vi kom endelig videre fra Amsterdam kl. Ca. 12.30 – og kunne så se frem til en 9 timers flyvetur!! – men det gik okay.

Vi så en film (Vivi så den så 2 gange fordi de havde klippet i den første gang!!), og fik diverse (for en gang skyld okay) mad mm – og så skulle tiden jo bare gå.

Vi ankom til Atlanta ca. Kl. 15.45, og kunne jo allerede der se, at vi ikke kunne nå flyveren videre kl. 16.15! Vi skulle have vores kufferter igennmen tolden igen i Atlanta!!! – og efter vi fik vores billetter ombooket, skulle vi igen tjekkes ind. Der var heldigvis en flyver igen kl. 17.40, så vi skulle ikke vente alt for længe.

Vi ankom til Miami kl. 19.30, og veeeennnttteede på vores kufferter! Vi syntes det tog rigtig lang tid, og jokede med at bagage-personalet sad ude bagved, og spiste al det slik og chokolade vi har med til Hans Erik, Lotte og Søren… – men endelig kom de, og strips’ene på lynlåsene var intakte, så slik mm kom helskindet igennem også.

Hurtigt videre til bussen ud til biludlejningen, for at finde ud af at den eneste bil vi kunne få var EN FORD!!!!! – no way om vi kommer til USA for at køre hverken Ford, Kia eller Toyota! Biludlejningsmanden troede virkeligt at Vivi var åndsvag, da hun nægtede at køre Ford!!!! Han overgav sig endelig, og gik over til en supervisor for at se hvad de kunne gøre, og vi fik så lov at få en Chevrolet Malibu istedet. Idet vi skulle til at smide kufferterne ind i den, rullede en Dodge Charger ind, nyvasket og det hele (og det var sådan een vi oprindelig havde booket) – så den fik vi lov at tage istedet.

Afsted det gik mod Hans Erik & Dolly i Doral, og efter et hurtigt ”hej” og af med kufferterne, kørte vi ned på Denny’s og spiste en nogen sen aftensmad.

Vi holdt den kørende til midnat, men så var det også godnat,- der var det 26-27 timer siden vi forlod dynen i Frederikshavn.

Søndag d. 21. August

Vi satte vækkeuret til kl. 9, men kom først op ca. 9.30, hvor vi fik kaffe og morgenmad med Hans Erik. Efter lidt sludren og et bad, kørte vi mod Pompano, hvor der var et lille car-show ved en restaurant.

Vi sparkede dæk i et par timer, og så nogle fine biler, og løb ind i en dansker (som har boet herovre hele sit liv) i en 66’ Ford GT40, som han kørte noget race i. Det var lidt sjovt, for det første vi så var navnet og flaget på døren, og så stod han derovre og kunne snakke dansk J

Vi kørte videre til Ft. Lauderdale hvor vi gik en lille tur på en lystbådehavn og vi fik en lækker sandwich og noget at drikke (det kommer sq nok til at tage et par dage at klimatisere – for det er godt nok lunt herovre!!!). Vi så bla een af de både Hans arbejder på, samt der hvor han arbejder lige nu,- de både vi hjemme syntes er ”fine” og ”halv-store” er dem de har hængende som ”dingies”!! Hold da op der er nogle store fine både imellem – men priserne følger sq også godt med!!!

Vi fik handlet lidt ind, og så retur til Hans Erik & Dolly’s, hvor vi tilberedte mad, og sludrede. Vi lavede bla. de små peber m. Ost/pølser og bacon omkring, som Tannert lavede da Hans Erik sidst var i DK, og som han var helt vilde med. Det var en succes – og nu er BÅDE Hans Erik & Dolly vilde med dem 🙂

God mad, god vin og godt selskab, og nu er kl ved at være 21:30, og vi ville lige opdatere dagbog og billeder, og så er det vist i seng,- vi er ved at være lidt trætte igen 🙂

Mandag d. 22. August

Op ved 8.30-tiden, i bad, og så afsted mod North Bay Village, hvor Lotte og Tony bor. Vi skulle mødes med dem til morgenmad, og hente lidt sager vi lod ligge sidste år.

Lotte og Tony havde haft en lidt lang rejse hjem fra NY om natten, så vi lod Tony gå i seng og sove inden han skulle på arbejde om aftenen, og så tog vi Lotte med på Denny’s og spise morgenmad. Uhm!!!!

Vi kørte retur til lejligheden og hentede hårtørrer + køletasker + håndklæder som vi skulle låne på resten af ferien, og besluttede at bruge eftermiddagen i Seaquarium.

Et rigtigt fint lille sted, men med nogle fine shows med både Spækhugger + delfiner, søløver og meget andet.

Efter Seaquarium kørte vi tilbage til Hans & Dolly, hvor vi fik noget god mad og hyggede os til vi skulle i seng.

Tirsdag d. 23. August

Op igen ved 8.30-tiden, og fik uploaded lidt billeder og blev færdige, for vi havde besluttet at vi skulle have handlet en masse ind, så vi bla kunne få noget sendt med hjem i en container.

Vi kørte til Wall-Mart for at finde en grill og nogle coolers, men syntes ikke rigtigt der var noget. Men vi fik handlet lidt af hvert andet. Vi lavede et morgenmadsstop hos Fuudruckers, for det var efterhånden blevet frokost istedet, og vi var lige ved at dø af sult!

Efter maden kørte vi mod ToysRUs for at finde noget bestilt legetøj – som de selvfølgelig ikke havde!!! Vi bestemte derfor i Mall’en for at se om de havde legetøjet i Disney Store’n der – men nej, heller ikke der!

Vi droppede legetøjet og kørte en tur i Home Depot for at finde den grill Vivi gerne ville have. Men igen blev vi skuffede, for de havde den ikke!! Heller ikke coolers havde de, så vi kørte igen videre til næste Home Depot, og røg selvfølgelig i eftermiddagstrafikken!! Men vi nåede frem, og denne gang fik vi købt vores lille Weber-gasgrill!

Vi lavede et sidste stop hos Sears, men heller ikke her havde de nogle coolers der var noget værd, så det ender nok med at det bliver dem fra Wall-Mart alligevel.

Hurtigt stop hos NAPA på vejen tilbage, så Henrik fik rotor+dæksel til pick-up’en, og derefter retur til Hans & Dolly, hvor vi hentede en god pizza.

Slut på endnu en god dag. Ikke så meget sol, men ok. Nu er vi så bare spændte på om “Irene” bliver væk….

Onsdag d. 24. August

Hurricane Irene ramte heldigvis ikke Florida så hårdt som nogen af prognoserne havde forudset.
En lille smule blæst, og nogle kraftige regnbyger engang imellem, er det hele vi mærker til det.

Startede dagen med morgenmad på Denny’s – godt som altid. Derefter videre, for vi skulle ud til Lotte hvor hun arbejder, Peterson Harley Davidson Miami, for at aflevere hendes slik, som vi  havde med hjemmefra.

Vi fandt den på GPS’en, og kørte derud af…… Da vi ankom til forretningen, undrede vi os over at den ikke lignede den vi var i sidste år???!!! Sidste år var vi derude med Hans-Erik, der kørte han og vi lagde jo ikke lige mærke til hvilken vej vi kørte. Det viser sig så at ham der Peterson, som har forretningen, har flere af dem!!! Én i South Miami og en i North Miami, det vidste vi jo ikke, og vi havde selvfølgelig valgt den forkerte, South Miami, men kun den kom frem på GPS’en.

Vi fik adressen på den i North Miami i den ”forkerte” forretning, og tog så den ”korteste” rute i GPS’en, den der går igennem Miami. Det tog så omkring et par timer at køre derop!! Og den tog os gennem mange forskellige kvarterer, ikke alle lige attraktive.

Frem til den rigtige forretning kom vi, fik afleveret et lille lakrids sortiment hjemmefra, og grinede lidt af vores lille brøler.
Vi fik en sludder med Lotte over en kop kaffe, og købt lidt HD merchandice i butikken.

Vi skulle lige forbi Wall-Mart og have købt de der coolers, inden vi kørte hjem til Hans-Erik igen. To coolers og en lille times kørsel senere, var vi hjemme igen.

Hans-Erik var ved at pakke en masse varer om, som skulle sendes hjem. Han havde hele stuen fuld af stumper fra Summit, og så var det ikke engang vores 🙂

Efter en masse pakken om, gjorde vi os klar til at tage ud og spise. Vi skulle ud på en Argentisk restaurant, The Knife, og spise, en restaurant Hans-Erik snakket om siden vi kom i Lørdags.

Det er et sted hvor de griller al deres kød, og der er der ALT hvad man kan ønske sig… ALT!

En middag koster $26.99 i hverdagene, og $29.99 i weekends. Og i det beløb er inkluderet en flaske vin elller 2  øl pr.person, alt det man kan spise og en dessert.  Så vi fik spist os rigtigt godt mætte.

Derefter var det bare hjem og slå mave, over en kop kaffe.

Torsdag d. 25. August

Vi stod op, og fik pakket vores grej, for idag går turen videre til Henrik’s bror og famile, Søren, Lea, Anne-Sofie og Cecilie, som bor på Merritt Island, lige syd for Kennedy Space Center.

Igen igen, morgenmad på Denny’s J Derefter ud på motorvejen, og ellers bare nordpå.

Efter et par timers kørsel kom nogen af resterne af ”Irene” forbi. Vi kom igennem nogen meget kraftige regnbyger!!!
Viskeren på hurtigste hastighed, og det var slet ikke hurtigt nok.
På med katastrofe blink, og helt ned og køre 40-50 kmt før vi kunne se noget, det var helt vildt!!! Pludselig er det hele bare ovre igen,- igen høj solskin og næsten klar himmel! Sådan gik det i en times tid, regn, sol regn, sol…..

Fremme hos familien, ca. midt på eftermiddagen, i rigtigt dejligt solskinsvejr. Ingen var hjemme, så vi  gik ind af bagdøren ved poolen.
Søren var stadig på arbejde, Lea var ude og handle med børnene, de kom så lidt efter vi var kommet.

Vi fik tømt bilen, og indrettet os på Jonas’ gamle værelse, han er blevet hjemme i Danmark efter sommerferien, for at gå i handelsskole derhjemme.

Efter en lille opdatering af div. sladder, kørte vi ud for at hente Søren på hans arbejde. Vi overraskede ham, da han jo havde regnet med at Lea havde holdt der for at hente ham.

Lea lavede aftensmad, og vi hyggede hele aftenen.

Fredag d. 26. August

Op ved 9 tiden, og vi fik kaffe og morgenmad hjemme sammen med Lea.

Kørte en tur på Cocoa Beach, for at se hvor store bølger ”Irene” lavede der. De var rimeligt store, til en masse surfere’s fornøjelse. Vi stod der og soppede i det dejligt varme vand, inden vi gik en tur i Ron Jon’s Surf Shop og osede lidt.

Middagen blev indtaget lidt længere nede af stranden på  ”Coconuts On The Beach”. En rigtig hyggelig bar og grill, lige ned til stranden.

Hjem igen, inden børnene kom hjem fra skole, derefter ud og købe ind til aftensmaden, og Piña Coladas. Efter en tur i Wall-Mart, var det hjem og gøre klar til aftensmaden. Vi hentede igen idag Søren, da han fik fri.

Igen en god middag, og hygge med familien på terrassen, indtil vi var ved at blive ædt af myg! Så tog vi yatzy’en  og Piña Coladas med indenfor. Vivi ligner een med mæslinger, så mange stik har hun fået! – ikke så sjovt 🙁

Lørdag d. 27. August

”RACEDAY”!!!!!

Idag skulle vi tidligt op, for vi skal til Daytona og køre NASCAR!!!!!!

Op kl. 6.45, og gøre os færdige. Efter morgenmaden kørte vi allesammen nordpå til Daytona.

Vi ankom til Daytona Speedway ved 9:30 tiden, der kunne vi høre bilerne køre inde på banen – Det var lige til at få gåsehud af 🙂
Vi købte hver en ”ride-along” billet (Vivi og Henrik), og kunne få en ”teens ride free” billet med gratis,- så Anne-Sofie var også bare klar til en tur.

Vi blev kørt ind på baneområdet, hvor vi blev registreret, og fik klædt om til turen. Der var flere før os som skulle køres, så vi kunne se hvad det var vi gik ind til, vi var bare så klar til det.

På samme tid var der flere andre som havde købt en ”driving experience”. Der kører man selv bilen, med en instruktør i en bil foran sig, som bestemmer hastighed og hvilken linie man skal holde på banen.

Vi havde jo købt en ”ride-along”, hvor man sidder som passager i bilen. Der kommer man til at køre hurtigere end når man kører selv, da det jo er en trænet fører som kører bilen. Der var to biler, som tog passagerer med, og to som kørte med ”nye” kørere.
Dvs. der var seks biler på banen ad gangen, det lød bare rigtigt godt!!!!

Så blev det vores tur!!! Vivi og Anne-Sofie fik sat sig i hver sin bil, og afsted det gik. Derefter var det Henrik’s tur. Vi kom op på 275 kmt på de ture!!!! Det var bare FEEEDDDTTT!!!

Henrik sad og kiggede på alle urene i bilen på turen. Gearskift ved 5500 rpm, 4 gear og rundt på banen med lidt over 6000 rpm.

Det var fedt at mærke g-kræfterne i svingene, som hælder 31 grader.

Efter turen var vi oppe at stå ved autoværnet i én af svingene. Der kunne vi se når bilerne kom forbi med de 275 kmt, på knap et par meters afstand 🙂
Vi var selvfølgelig også lige en tur i deres souvenir butik.

Videre til Daytona Beach, og en en tur ned af Daytona Beach Boardwalk. Det var bare varmt, meget varmt!!!!

Ind på på Bubba Gump Shrimp Co. og spise middagsmad, det var bare rigtigt godt. Vi sluttede middagen af med en kop is-kaffe fra Starbucks, som lå næsten ved siden af, hvorefter vi  gik tilbage af boardwalken, hen til bilerne.

Da vi nåede parkeringspladsen, begyndte det at små dryppe lidt. Vi blev så enige om at køre hjem igen, da det ikke er så fedt at gå rundt i Daytona i regnvejr.
Vi havde kun lige akkurat sat os i bilerne, da regnen bare hamrede ned, ligesom forleden, så vi nåede da heldigvis ikke at blive våde.

Tilbage på Merritt Island igen fik vi købt ind til aftensmaden.

Resten af dagen gik med mad, hygge og Piña Coladas J

Søndag d. 28. August

Idag sov vi længe. Søren og Lea diskede op med Scrambled eggs, bacon og pandekager til morgenmad, det var godt :o)

Så kørte vi en en tur i Kennedy Space Center’s Astronauts Hall of Fame. Det var spændende at gå rundt der, og se hvad de første rumprogrammer har udviklet sig til idag.

Resten af eftermiddagen gik med hygge derhjemme.

Til aften havde vi inviteret de andre ud og spise, og vi tog på Outback 🙂
Uhm…

Der hyggede vi os med alt det mad vi kunne spise;  forret, hovedret og dessert. Det var bare rigtigt rigtig godt.

Godt mætte tog vi hjem og fik vore aftenskaffe.

Mandag d. 29. August

Vi stod op ved 8.30-tiden, og spiste morgenmad sammen med Lea (de andre var jo i skole og på job), hvorefter vi pakkede vores ting sammen, for vi ville køre videre vestpå idag.

Vi kørte før middag, og kørte til Daytona igen, hvor vi ville have en overnatning på vejen, så vi kunne komme på Main Street Café og få lækker morgenmad. En café vi opdatede sidste år da vi var herovre.

Vi tjekkede ind på Mayan Inn, og kørte lidt rundt i området, indtil vi tog ud på en Nostalgi-cafe ” Racing’s North Turn Restaurant”.

Et rigtigt fint sted langt ude, med masser af ting og sager, billeder mm. fra Nascar-racene dengang det var på stranden mm.
Deres mad var absolut ikke noget at skrive hjem om, så det må være stedet/historien/baren de overlever på.

Efter maden kørte vi på Denny’s for at få dessert, og derefter var vi lige i Publix for at hente lidt øl, og så hjem på hotellet.

Tirsdag d. 30. August

Op ved  8.30-tiden, og hurtigt blev vi færdige, og så gik vi ned til Main Street Café for at få vores lækre, og længe ventede morgen mad… – bare for at finde ud af at der VAR LUKKET!!!!! – hvad f…. er det nu for noget! Ingen skilt i vinduet eller noget, bare lukket!!!! 🙁

Skuffede gik vi tilbage til hotellet, og spiste Cherios med mælk og toast med marmelade… Det var da okay, men ikke lige det vi havde forventet!!!

Vi gik op og pakkede sammen, og kørte videre mod Ocala.

Der kørte vi ud på National Parts Depot (NPD), hvor Henrik havde bestilt nogle dele til Chevellen, og  fik fat i det (og lidt mere!), hvorefter vi fik frokost på Waffle House (uhmmm), og så derefter kørte på Don Garlits Museum of Dragracing.

Et rigtigt spændende sted (se alle billederne) med diverse biler/merchandise/historie/nostalgi osv osv…  Det kan ikke kan ikke beskrives, det skal opleves.

Da vi havde brugt nogle timer derinde, kørte vi videre, først mod Tampa, men derefter besluttede vi os at køre til St. Petersburg, som skulle være rigtig hyggeligt.

Vi fandt et rigtigt fint hotel på Treasure Island, og besluttede at blive til torsdag, så vi fik en slapper-dag, og måske var vi heldige at solen kom, så vi kunne hygge ved poolen…

Vi spiste aftensmad ned på hotellets hyggelige terrasse ved baren, og med underholdning på terrassen ved siden af og palmer og stranden… – så kunne det næsten ikke blive bedre.

Vi hyggede, og fik et par øl, og fik lige en dukkert i poolen ved 21.30-tiden, hvorefter vi bare dinglede op på værelset og hang ud indtil vi skulle sove…

Onsdag d. 31. August

Stod op ved 9-tiden og gik over til ”naboen” for at få lidt morgenmad.

Vi håbede på godt vejr, så vi kunne ligge ved poolen, så efter morgenmaden gik vi en tur til stranden, og derefter sprang vi i badetøjet, og lagde os ned til poolen.
Vi lå der i ca 1-1½ time, men der viste sig ingen sol!!! Dejligt varmt var det, men overskyet!! – og det så ikke ud til opklaring nogen steder fra… Øv 🙁

Vi gik op på værelset og drev lidt, og fik opdateret  dagbog, hvorefter vi kørte en tur ned i St. Petersburg hvor vi ville ned på en Pier nede på havnen.

Der var ikke meget at se og det blev noget regnvejrs-gråt igen mens vi gik der, så vi dappede tilbage til bilen, og kørte tilbage til Treasure Island, hvor vi købte en subway sandwich og tog den med på værelset.

Vi drev den af foran fjernsynet til vi skulle i seng….

Torsdag d. 1. September

Op ved 9-tiden, og fik pakket så vi kunne komme videre.

Vi kørte fra hotellet ved 10.30-tiden, og var lige på Waffle House og få morgenmad, inden vi satte kursen mod Ft Myers, hvor vi ville se Edison og Ford’s vinterresidenser.

Der gik vi så rundt i nogle timer,- et rigtigt flot sted, bla. deres haver var rigtigt flotte og eksostiske, med planter fra hele verden.

Bygningerne var blevet restaureret i 2007, og det hele var bare rigtig flot.

Vi tog en audio-tour, hvor man får en afspiller, og så er der afmærket forskellige steder på ejendommene, så får man fortalt lidt om stedet og noget historie mm..

Vi kørte derefter mod Ft. Myers Beach, hvor vi lige tog en lille tur ind til et Outlet center. Der fik vi handlet lidt forskellige nødvendigheder, bla. en ny kuffert til Vivi, da flyselskabet har smadret den gamle 🙁

Det tog lidt længere tid på Outlet’et end vi havde regnet med, klokken var blevet ca. 21.30, så vi skulle finde noget at spise og et motel for natten.

Kom forbi en Hooters, hvor vi sad ude og fik noget at spise.
Næsten lige ved siden af lå et motel, Pierview Inn, det blev der vi overnattede.

Fredag d. 2. September

Igen op ved 9-tiden, og fik igen pakket sammen, så vi kunne komme videre, denne gang tilbage til Miami.

Morgenmaden indtog vi igen på Waffle House – Uhm!!

Vi ankom til Miami ved 14.30-tiden, og vi kørte en tur ned på havnen, hvor der ligger noget der hedder Bayside Marketplace. Et sted med forretninger og restauranter, lavet rundt om havnebassin’et. Et rigtigt hyggeligt sted, med bla. Hard Rock, hvor vi også lige var inde og få en lille drink J

Vi dryssede rundt og kiggede i et par timer, hvorefter vi kørte mod Davie, hvor vi skulle mødes med Hans Erik, og spise på Longhorn, inden vi skulle ud og kigge på gamle biler.

Uhm, igen noget super godt mad!!! – og derefter et par timers hygge med at kigge på biler hos Towershoppes, sammen med Hans Erik.

Lige efter kl. 20 vendte vi næsen mod Lotte & Tony, men røg i en masse politi, og omdirigeren, og det viste sig at broen over til ”Lotte’s ø” var lukket, så vi kørte hele vejen udenom, og brugte istedet 1½ time på det! Vi fik efterfølgende at vide at det var een som ville begå selvmord ved at springe ud fra broen, som havde gjort at det hele blev spærret af.

Vi ankom til Barzola’s recidence ved 21.30 tiden, og hyggede med dem til vi skulle sove.

Vi skal være hos Lotte & Tony til torsdag, hvor vi skal videre mod New York.

Lørdag d. 3. September

Vi stod op ved 9.30-tiden, og Tony diskede op med lækker morgenmad, hvorefter vi hang lidt ud sammen med han foran TV’et. Lotte var på arbejde….

Ved middagstid kørte vi en lille tur ned på stranden tæt ved, for at se hvor det er vi skal hen, hvis nu det skulle blive solskinsvejr, og vi skal på stranden……. Det var en fin lille strand.

Vi hoppede tilbage i bilen, og kørte en tur ud i den nærliggende Mall, for at kigge lidt efter nogle ting (uden held igen!), hvorefter vi kørte afsted mod Calder Race Course, hvor der skulle være noget Labor day Car Show.

På vejen derud begyndte det selvfølgelig at regne igen, så vi besluttede lige at få lidt frokost på Chilis, mens det regnede af. Det var rigtig god mad, og nok ikke sidste gang vi kommer der.

Regnen var stoppet, og vi kørte mod Race Coursen, men vi kunne ikke finde noget som helst derude 🙁 – ingen skilte, ingen biler, ingenting!!!! Vi spurgte ovenikøbet en mand derude, men han vidste ingenting om det.

Skuffede blev vi enige om at køre tilbage til Lotte på job (Harley forretningen), og se om hun gav en kop kaffe, inden vi fulgtes med hende hjem til lejligheden igen, hvor Tony lavede god mad, og vi hyggede os resten af aftenen.

Søndag d. 4. September

Her kommer der lidt om dagen, når den er overstået, og vores tid (og internetforbindelser) tillader det…